اسلام به نقش اقتصاد و عدالت اقتصادی در زندگی انسان اهمیت فراوان میدهد. دین زهد و پارسایی است اما نه زهد مرتاضانه و صوفیگرانه که زهد انقلابی. زهد انقلابی کدام است؟ زهد صوفیگرانه کدام است؟ زهد صوفیگرانه این است که درویش آدم قانعی است. یک لقمه نان از هر جا به او بدهند با همان شکمش را سیر میکند و به دنیا بیاعتنا است. این ضداسلام است. پس چه زهدی؟ زهد علی. چهکار میکند؟ کار اقتصادی میکند. قنات و چاه آب درست میکند و مزرعه به وجود میآورد و نخلستان میسازد و بعد این دستاورد اقتصادی را بهجای آنکه صرفاً در مصرف خود و خانواده قرار بدهد در خدمت محرومان قرار میدهد و این را عبادت میداند. اسلام به نقش اقتصاد اهمیت میدهد، اما اقتصادی که زیربنای شخصیت انسان نشود، خیلی متزلزل، نازل، فروافتاده و سقوطکرده است؛ انسانی که زیربنای شخصیتش روابط اقتصادی باشد. «
شهید آیت الله سیدمحمد حسینی
بهشتی»کانون فرهنگی هنری سلاله پاکانمرکز حفظ، تنظیم و نشر آثار آیت الله آیت اللهیلینک ورود به کانال واتسابی آیت الله آیت اللهیبرچسبها: آیت الله بهشتی, شهید بهشتی, عدالت اقتصادی, انقلاب, سلاله پاکان کانون فرهنگی سلاله پاکان جهرم...
ما را در سایت کانون فرهنگی سلاله پاکان جهرم دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : solaleyepakana بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 19 تير 1401 ساعت: 2:47